Opublikowano 1 komentarz

Jak wydać grę pudełkową –krok 2 – Prototyp gry.

Stworzenie prototypu gry jest kluczowym elementem, który umożliwia realną pracę nad grą.

Pomysł

Wartość pomysłu w dzisiejszych czasach jest bardzo rozdmuchana. Naprawdę pomysły genialne, rzadko się zdarzają, a liczy się marketing i umiejętność sprzedania. Jeżeli popatrzymy na rynki i produktu to możemy odnieść wrażenie, że niektóre produkty są tworzone na podstawie innych po dokładnym analizowaniu sprzedaży. Kopiowanie i ulepszanie jest pewnym rodzajem pracy, która jest nastawiona na zysk. Jeżeli np.: popatrzymy na formę kanałów na YouTube, które w Polsce odniosły sukces no i zysk, jakoś dziwnie korelują z zagranicznym rynkiem. Jeżeli człowiek jest otwarty i patrzy także na inne filmy zagraniczne, to widzi, że niektórzy twórcy po prostu sugerują się nawet do całej fabuły filmu. I tak jest z pomysłami, czasami lepiej wziąć sprawdzony pomysł i go dopracować niż męczyć się ze swoim.

Nasz pomysł

W naszym przypadku będziemy opierać na pracach doktora Garego Chapmana, naszego doświadczenia, sketchnotingu oraz podejściu innowacyjnym w szukaniu nowych rozwiązań. To powinno wystarczyć na przygotowanie gry. Pomysł jest oryginalny, a założenie jest pomoc parom, małżeństwom w lepszej komunikacji. I nie będzie to powielenie dostępnych produktów z rynku.

Zaczynamy od elementów:

Grafika – jest bardzo ważna, nie każdy posiada umiejętności pięknego rysowania, dlatego są biblioteki zdjęć. Należy pamiętać o zachowaniu licencji oraz na dokumentowaniu licencji do poszczególnych elementów. (np.: polecamy zapisywanie stron lub kopii stron) My na przykład zdecydowaliśmy się na prace na licencji C0, czyli w publicznej domenie. Przeważnie prace w publicznej domenie nie wymagają podanie autorów, ale będziemy to czynić, bo uważamy, że autorzy wymagają docenienia. Zdecydowaliśmy się, że na rewersach kart do gry będą tacy malarze jak Monet czy Van Gogh.

Czcionka – tutaj także, zwrócić uwagę na czcionkę, którą wykorzystuje się do projektu. Braliśmy te, które można używać do projektów komercyjnych. Naszą ulubioną czcionką jest polska czcionka o nazwie Iwona, ale używaliśmy innych.

Wykonanie pierwsze gry-zabawy

Druk na zwykłej drukarce atramentowej na papierze o gramaturze powyżej 200g. Zastosowanie naszego lasera, no w końcu inlabi.com tworzą ludzie z podejściem naukowym, więc czemu nie stosować technologi laserowych.

 

Opakowanie

Tutaj widać, duży problem z dobraniem opakowania tak, aby było atrakcyjne oraz, żeby nie kosztowało zbyt dużo. Pamiętam z tamtego roku, jak do pewnego projektu szukaliśmy pudełka zamykanego z magnesem, (wciąż szukamy). Można powiedzieć, że najniższą cenę, którą znaleźliśmy, było ok. 30zł za nakład 1000. A gdzie reszta do pudełka? Aby było dostępne w normalnej cenie.

 

Instrukcja.

Instrukcja jest najważniejsza, ponieważ musi być lekko napisana i być czytelna… no i pierwsza propozycja została już zrobiona.

 

Złożenie zestawu i testowanie

Złożyliśmy zestaw…. Trochę było zabawy z tym, troszkę kosztów wygenerowało, ale cóż, trzeba to zrobić – jako naszą inwestycję. Pierwsze dwa zestawy zostały rozdane.

Jeżeli chcesz testować, napisz do nas w komentarzu, dlaczego warto i dlaczego chcesz z nami współpracować.

1 komentarz do: “Jak wydać grę pudełkową –krok 2 – Prototyp gry.

  1. Super się czyta… a moglibyście zdradzić co to za gra małżeńska… a może rodzina?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.